M.A.K.A.N.A.N yang perlu "didekati"...

M.A.K.A.N.A.N yang perlu "didekati" ketika B.E.R.D.I.E.T
:: Kacang Buncis Dan Kacang Panjang

kaya dengan serat dan mengandungi beberapa keperluan Nutrien misalnya potasium yang dapat membantu mengatasi masalah kelebian cairan, protien dan kalsium.

:: Bijirin Oat

Kandunagn Antioksida dan seratnya baik untuk membakar lemak dan membuatkan anda sentiasa bertenaga sepanjang hari.
:: Avokado


Buah ini mengandungi kalori yang tinggi tetapi juga mengandungi asid lemak esential yang baik untuk kulit . Ia mengandungi Vitamin E dan Beta Sisosterol dan serat yang membantu mengatasi masalah Kolesterol.
:: Pisang



Mengandungi Potasium dan vitamin B6 yang bermanfaat utk mengatasi masalah kelebihan cairan dalam tubuh.

:: Nenas


Membantu memperbaiki serat kolagen yang rosak.Selain itu juga mengandungi Vitamin C.

:: Limau Dan Anggur


Membantu membentuk serat kolagen. Juga mengandungi methoxyyiated bioflavonoids yang berguna untuk melancarkan perjalanan darah dan memperkuatkan pembuluh darah.
:: Asparagus



Memperkuatkan Pembuluh vena dan pembuluh rambut serta mebantu mengawal tekanan darah. Mengandungi glutathione, enzim yang bersifat detoksifikasi dan pelawan radikal bebas.
:: Bawang Merah Dan Bawang Putih



Ramuan dapur ini mudah disertakan dalam setiap masakan. Kandungannya antara lain sulfur( membantu mengatasi kesan daripada pendedahan radikal bebas), Vitamin E dan Vitamin C.
:: Brokoli


Mengandungi alpha lipoic acid yang dapat mencegah pengerasan kolagen, Selenium yang dapat memaksimumkan vitamin C, E dan Beta Karoten dan kalsium .
:: Daging Lembu (Merah)

Anda tidak perlu menjauhkan diri daripada produk-produk yang berasaskan haiwan . Pilihan yang bebas lemak. Daging Lembu mengandungi Conjugated linoleic acid (CLA) yang berfungsi untuk membakar lemak.
Article From : Mingguan Wanita Ogos '05

No comments: